8.01.2005

我的新居

旁觀者清,真係講得無錯。有時明明已經係恩典,但係點都要親手捉住,親眼睇見至當成真。旁人點講亦唔會接受,唔會接受。
其實能為眼未見,手未能捉;而先去感恩就真係好有福。
今日終於見到期待而久的新居,打從六月接到宿舍通知能提供一個一房一廳的單位,我就不停收到別人的祝賀,其中友好弟兄更以中頭獎來形容(起初真係覺得有冇咁誇呀)。之前其實友好弟兄已經用其室內設計專業之手畫了一幅平面圖,所以腦海內也大概聯想到是如何。可惜我本身係一個悲觀兼憂慮狂,我總不能在日子未到之前停止思考這件事,於是我又為自己及上帝劃圈,我去求不要住地下又不要地下用地氈。
怎料,在取鎖匙直到被帶入單位的一刻,我一級樓梯也沒上過,心𥚃已經一沉,到門打開了,急急走入去周圍看看,嚇然發現單位遠比想像中大得多,不是開放式廚房,又不是豆潤廳,睡房仲係可以兩邊落床,這𥚃比香港的自置物業還要更大,我只可以說上帝供應的實在超乎你所想所求。最後仲發現地下係深褐色的木地板,就連一小塊地氈都沒有;至於住地下都會有好多好處...(有待多發掘)
所以如果可以一早感恩,不要為明天憂慮,就唔駛擔心咁多日。(弊!我仲一早買定支洗地氈水,唔知可唔可以退款添)

1 Comments:

At 3:02 pm, Anonymous Anonymous said...

Dear Fany

I forgot to congratulate you and Ka Yiu tim.

Yes, this is a very good and big apartment for you two ah... I admire it toooooooooooooooooo. Wish it's mine!! But..

So, enjoy yourself in UK with such an abundant and first blessing from God ah. There will be many many blessings to come. Sure!!

PS: Thanks for inviting me (us) to your own blog ah....

 

Post a Comment

<< Home