8.17.2005

一秒之間

一朵花可以在一秒之間由被忽略變為被愛惜,一秒真係可以發生很多事。
今日行過超級市場,在收銀處看到太陽花,其實那裡有很很多選擇,我也挑選了好一陣子才決定買下這兩朵,在過程中我肆意挑選自己認為最好才留給自己,當中難免因粗暴而傷害了其他花朵,這些傷害我當時認為是無傷大雅,理所當然,人人如是。在回程途中我努力去保護它們,小心整理每一片花瓣以免它們受傷,那時我突然想起剛才被我傷害過、糟蹋過的花朵,我發現人原來是那樣自私,為自己要得到的可以不惜一切,過程中縱有傷害他人也不會察覺或者根本不屑去理會。自私是植根在心裡面的罪,可能是天生,不過我相信從後天而來的體諒及關懷是可以克勝先天的自私本能,讓自己每行一步之前多一秒去想想別人的感受,就會發現事情可以有其他更好的處理方法。

4 Comments:

At 5:10 am, Anonymous Anonymous said...

令我想起一齊去買花的日子...現在我好專心去照顧家裡的盆栽,其中一盆紫羅蘭就快開花了,仲要係第一次開花,所以我心情好緊張,唔知D花咩色呢?

 
At 10:11 pm, Blogger Fany said...

ah dra, i think i do not write too well at the moment, but hope i can have improvement.

peg,英國都有好多花店,有D花係香港都未見過,我住的地方門口有薰衣草另外一種可以用嚟醃肉嘅香草,我下次會試下用嚟醃雞。

 
At 12:17 pm, Anonymous Anonymous said...

Have you been yo the Kew Garden already? Haven't been to there myself, but an English friend of mine has been telling me that I must take my mum there.

 
At 12:26 am, Blogger Fany said...

Frances, we planned to visit Kew Garden but still havn't been yet. We know there is a famous Glass Artist there and made glass flowers & plants all over the garden, so amasing.
I wll post more photos after visiting.

 

Post a Comment

<< Home