8.19.2005

風景月曆

年少時每逢十二月左右爸爸就會帶新一年的月曆回家,每次總會急不及待逐頁逐頁揭,揀出最愛的風景月份,然後就會好期待那個月份的來臨。那些風景對我來說就是外國,真實地點在那個國家、那個城市根本不重要,因為我唔認為自己會在外國生活,我只會與高樓大廈為伍,這些綠油油的地方距離我太遠了。今日我去了英國近郊的一個公園,它只是英國眾多公園的其中一個,並非什麼國際知名的,但是我見到的就是一望無際的草地,翠綠的樹木,清澈的湖泊,仲比我發現英國人竟然會在湖中游泳及在草地著三點式曬太陽,我覺得自己真係好孤陋寡聞,今次真係眼界大開。相片中的風景是否有點似曾相識,可能你真的在某年某月的一頁月曆與它碰過面。不得不提,圖中地下一大片綠色並非草地,其實這是一個鋪滿浮萍的河塘,中間還有鴨仔在遊水。

2 Comments:

At 12:13 pm, Anonymous Anonymous said...

Was it Hampstead Heath that you went to? If not, I really recommend that you and Ken go there when you have time. It's nice and peaceful and when you get to the top (the highest point in London if I remember correctly), you can get a very good view of the whole London.

 
At 1:01 am, Blogger Fany said...

Yes. is that park, but we haven't reached the highest point, next time then. Really a very good park.

 

Post a Comment

<< Home